Digitalna putovnica proizvoda (DPP) u tekstilnoj industriji

Digitalna putovnica proizvoda (DPP) u tekstilnoj industriji

Digitalna putovnica proizvoda (DPP) u tekstilnoj industriji

Tekstilna industrija identificirana je kao ključna u Akcijskom planu EU-a za kružno gospodarstvo, pri čemu je Digitalna putovnica proizvoda (DPP) postavljena kao osnovna tehnologija za ovu inicijativu.

„Dobro osmišljena Digitalna putovnica proizvoda bit će neprocjenjiv alat za podršku jer će omogućiti stvaranje održivijih i kružnijih materijala i proizvoda praćenjem kako se proizvode kroz cijeli lanac opskrbe. Također će podržati potrošače da donose informirane odluke temeljene na kriterijima održivosti, što bi moglo biti presudno u izgradnji kružnog gospodarstva Europe.“
– Eliot Whittington, direktor za politiku

Glavne značajke Digitalne putovnice proizvoda (DPP)

Na online informativnoj sjednici EU-a 22. svibnja 2024., podijeljene su informacije o očekivanim značajkama DPP-a. Digitalna putovnica proizvoda uključivat će podatke o:

  • Tehničkoj izvedbi

  • Ekološkom performansu

  • Aspektima kružnosti (trajnost, mogućnost popravka itd.)

  • Pravnoj usklađenosti

  • Informacijama o proizvodu (npr. priručnici, druge oznake)

Dodatni zahtjevi DPP-a:

  • Decentralizirani pristup za pohranu podataka.

  • Jedinstvena povezanost s proizvodom.

  • Pristup podacima temeljen na osnovi „potrebe za znanjem“.

  • Elektronički pristup informacijama za olakšavanje donošenja odluka.

Ključni aspekti ESPR-a i DPP-a za tekstilnu industriju

Zahtjevi dizajna:  

  • Trajnost i kvaliteta: Proizvodi moraju biti izdržljivi i manje skloni trošenju.

  • Mogućnost popravka: Dijelovi moraju biti lako zamjenjivi.

  • Recikliranje: Ograničenje miješanih vlakana za lakše recikliranje.

  • Održivi materijali: Prednost organskim ili recikliranim vlaknima.

Transparentnost i informacije:  

  • Oznake DPP-a: Detalji o sastavu proizvoda, podrijetlu i uputama za recikliranje.

Kružnost i smanjenje otpada:  

  • Prikupljanje i recikliranje: Obavezno sudjelovanje u sustavima recikliranja.

  • Proširena odgovornost proizvođača (EPR): Odgovornost za cijeli životni ciklus proizvoda.

Ekološki otisak:  

  • Smanjenje korištenja vode i energije: Fokus na održive metode proizvodnje.

Ograničenje emisija i kemikalija: Postavljanje granica za ekološki prihvatljivu proizvodnju.

Utjecaj ESPR-a i DPP-a na tekstilnu industriju

Inovacije i ulaganja:  

  • Razvoj novih održivih materijala i tehnologija.

  • Ulaganja u istraživanje i razvoj za postizanje usklađenosti.

Financijski utjecaj:  

  • Početna ulaganja: Visoki troškovi implementacije, ali dugoročne uštede.

  • Kazne za neusklađenost: Rizik financijskih gubitaka za tvrtke koje se ne usklade.

Prilike na tržištu:  

  • Poboljšanje reputacije brenda: Jačanje povjerenja potrošača.

  • Otvaranje novih tržišta: Usmjerenje prema održivim praksama povećava izvoznu konkurentnost

Prilagodbe lanca opskrbe:  

  • Transparentnost: Povećana vidljivost kroz digitalne alate.

  • Usklađenost dobavljača: Poticanje održivosti kroz cijeli lanac opskrbe.

Vremenski okvir provedbe ESPR-a i DPP-a

  1. 2024.–2025.: Pripremna faza – izrada mjera i konzultacije.

  2. 2025.–2026.: Donošenje mjera za tekstilni sektor.

  3. 2026. nadalje: Potpuna provedba i nadzor.

Zaključak

Implementacija Digitalne putovnice proizvoda (DPP) označava prekretnicu za tekstilnu industriju u Europi. Njeno uvođenje ne samo da potiče održivije prakse nego i nudi prilike za povećanje transparentnosti, inovacija i povjerenja potrošača. Iako početna prilagodba zahtijeva ulaganja i promjene u procesima, dugoročne koristi u smislu smanjenja otpada, jačanja brenda i otvaranja novih tržišta nadmašuju izazove.

Kontaktirajte nas za dodatne informacije i savjete kako se prilagoditi novim zahtjevima DPP-a i osigurati konkurentsku prednost na tržištu!

Related Posts