Što dobavljači trebaju znati o Digitalnoj putovnici proizvoda priprema prije nego bude prekasno

Što dobavljači trebaju znati o Digitalnoj putovnici proizvoda – priprema prije nego bude prekasno

Što dobavljači trebaju znati o Digitalnoj putovnici proizvoda priprema prije nego bude prekasno

S obzirom na to da Europska unija kroz Zeleni plan prelazi na konkretnu provedbu, tvrtke diljem Europe – uključujući male i srednje dobavljače – sve više osjećaju pritisak da se prilagode novim propisima o održivosti.

Jedan od ključnih alata koji će uskoro postati obavezan za gotovo sve proizvode na tržištu EU je Digitalna putovnica proizvoda (DPP). No što to znači za vas – kao dobavljača? I što ako se na prvi pogled čini da vas se DPP „ne tiče“?

Što je DPP i zašto je važno da reagirate već danas?

Digitalna putovnica proizvoda (DPP) je elektronički zapis koji prati cijeli životni ciklus proizvoda – od izvora sirovina do recikliranja i zbrinjavanja. Njena je svrha omogućiti veću transparentnost, održivost i sljedivost proizvoda u cijelom opskrbnom lancu.

DPP je dio Uredbe o ekološkom dizajnu za održive proizvode (ESPR) i postat će obavezna za sve proizvode u sektorima poput tekstila, elektronike, kemikalija, namještaja, baterija i građevinskih materijala. Prvi akti stupaju na snagu već početkom 2027. – što znači da je vrijeme za pripremu upravo sada.

3 najčešće zablude malih dobavljača

1. „Mi ne prodajemo gotove proizvode, samo dijelove – nas se to ne tiče.“
DPP se ne odnosi samo na gotove proizvode, već i na sve komponente i sirovine koje se kasnije ugrađuju u proizvode koji se prodaju na tržištu EU.

2. „Naši kupci nisu iz EU – možemo pričekati.“
Sve više proizvođača i izvoznika već sada traži od svojih dobavljača da dostavljaju podatke potrebne za DPP. Ako vi to ne možete, vrlo je vjerojatno da ćete izgubiti konkurentnost.

3. „To je zadatak marketinga ili održivosti.“
Digitalna putovnica utječe na dizajn, nabavu, proizvodnju, logistiku i IT sustave – nije marketinški projekt, već transformacija poslovanja.

Kako se možete pripremiti?

Ako ste mali ili srednji dobavljač, ne morate sve znati – ali je važno da znate gdje početi:

1. Razumijte osnovne zahtjeve
Koje podatke trebate? Uglavnom se radi o porijeklu materijala, opasnim tvarima, mogućnostima recikliranja, uputama za rastavljanje i podacima o proizvodu, kao i jedinstvenim identifikatorima.

2. Provjerite svoje dobavljače i dokumentaciju
Možete li od svojih partnera dobiti potrebne informacije? Imate li dokumentaciju o proizvodima u digitalnom obliku? Excel tablice su dobra osnova – važno je da podaci budu strukturirani i spremni za povezivanje s digitalnim putovnicama putem QR ili NFC tehnologije.

3. Započnite digitalizaciju procesa
Uvedite sustave koji omogućuju standardizirano upravljanje proizvodnim informacijama i komunikaciju s DPP platformama. Ključno je imati centralizirano i lako dostupno sučelje za upravljanje putovnicama, kao što je ono koje nudimo u NOS-u.

Kako vam NOS može pomoći

Mi u NOS d.o.o. pomažemo tvrtkama da se pripreme za DPP i izgrade održive i skalabilne sustave koji omogućuju sljedivost i usklađenost s EU zakonodavstvom.

Radimo s malim i srednjim proizvođačima i dobavljačima, i znamo kako započeti – bez panike, bez nepotrebnih troškova, s jasnim planom.

Ako niste sigurni je li DPP relevantan za vaše poslovanje, ili ne znate gdje započeti – javite nam se na info@nos.hr.

Zaključak

Digitalna putovnica proizvoda nije samo regulativa – ona mijenja način na koji se proizvodi dizajniraju, izrađuju i plasiraju na tržište. Donosi novu eru održivosti, transparentnosti i digitalne povezanosti među proizvođačima, dobavljačima i potrošačima.

Za vas kao dobavljača, ovo je prilika da:

  • osigurate dugoročnu usklađenost s EU zakonodavstvom

  • izgradite reputaciju pouzdanog i održivog partnera

  • zadržite konkurentnost i pristup tržištima

Početkom 2027. DPP postaje obveza – ali vi možete biti među onima koji su već spremni. Kontaktirajte nas i zajedno osigurajmo da vaši proizvodi ne ostanu bez digitalne putovnice.

Related Posts